نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع حسابداری

 

انواع حسابداری

۳۰
فرو

سرفصل‌های اصلی مقاله انواع حسابداری:

  • حسابداری مالی
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری مالیاتی
  • حسابداری فروشگاهی

انواع حسابداری:

حسابداری نیز مانند سایر رشته‌ها دارای زیرشاخه‌های مختلفی است که هر یک نیازمند تخصص و آموزش مخصوص به خود هستند. انواع حسابداری عبارت‌اند از: حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت، حسابداری صنعتی، حسابداری مالیاتی و حسابداری فروشگاهی

حسابداری مالی:

شاخه از علم حسابداری است که به‌حسابداری گزارش نیز معروف است. مهم‌ترین هدف حساب داری مالی تهیه و تنظیم صورت‌های مالی اساسی است.
همه می‌دانیم که مالیات باید در سراسر دنیا محاسبه و بررسی شود تعیین این مالیات و روش‌های آن نیاز به شناخت دقیق سود خالص دارد و این کار امکان‌پذیر نیست مگر با نگه‌داری، بررسی و تنظیم حساب‌های مالی که مقدار سود و زیان را به‌خوبی نشان می‌دهند.

از همین رو دولت‌ها به استفاده کردن از صورت‌های مالی مؤسسات روی آوردند که این صورت‌ها توسط حسابداران مالی تهیه می‌شوند. به‌طورکلی عمده‌ترین استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی، بانک‌ها هستند و اعتباردهنده‌ها و بستانکاران نیز از این صورت‎ها استفاده می‌کنند.

حسابداری مالی پایه و اساس فعالیت تمام شرکت‌های معتبر است و هرآن چیزی است که در اکثر شرکت‌ها به‌عنوان فعالیت‌های مشخص ثبت در دفاتر و ارائه گزارش‌ها در دوره‌های مالی شناخته می‌شود.

حسابداری دولتی:

مهم‌ترین وظیفه حسابداری دولتی کنترل و بررسی هزینه‌های دولتی است. از اصلی‌ترین وظایف دولت پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمد سالانه خودشان و ارائه آن به مجلس جهت تائید نهایی است.

به همین دلیل آن‌ها مجبور هستند که برای تعیین بودجه از یک سیستم حسابداری مخصوص و دقیق استفاده کنند که در این کار، آن‌ها را یاری کند.

این سیستم حسابداری اصطلاحاً حسابداری دولتی نام دارد.
کنترل بر هزینه‌ها و درآمد دولت‌ها و پیش‌بینی آن‌ها، نیاز به پیدایش و رواج حسابداری جدیدی تحت نام حسابداری دولتی دارد که به‌عنوان رشته‌ای جداگانه شروع به کار کند.

 

حسابداری مدیریت:

وظیفه‌ی اصلی حسابداری مدیریت ارائه گزارش‌ها دقیق و جامع درزمینهٔ قیمت تمام‌شده‌ی محصول، میزان تولید هزینه‌ها و قیمت فروش محصولات و خدمات است.

حسابداری مدیریت همچنین بررسی ظرفیت منابع متعدد مانند ظرفیت تولید تجهیزات را نیز بر عهده دارد. حسابداری مدیریت امروزه یک شاخه‌ی مستقل است که حدوداً در اوایل قرن معاصر شکل‌گرفته است.

 

حسابداری صنعتی:

اولین بار بعد از انقلاب صنعتی اروپا و برای تعیین قیمت تمام‌شده‌ی محصولات تولیدی، اصطلاح حسابداری صنعتی شکل گرفت.
اصلی‌ترین وظیفه‌ی حسابداری صنعتی برآورد کردن هزینه‎ی تمام‌شده‌ی کلیه‎ی عوامل تولیدی است.
حسابداری صنعتی امروزه یکی از کاربردی‌ترین زیرشاخه‌های حسابداری به‌حساب می‌آید.

به دلیل این‌که کشورهای درحال‌توسعه هنوز احتیاج خیلی زیادی به احداث واحدهای صنعتی دارند و با راه‌اندازی این واحدها کسانی که در رشته‌ی حسابداری صنعتی به‌طور تخصصی تحصیل‌کرده‌اند شانس زیادی برای استخدام خواهند داشت.
حسابداری صنعتی با بررسی بهای تمام‌شده برای تولید هر محصول به محاسبه‌ی قیمت فروش بر مبنای هزینه‌های صورت گرفته کمک می‌کند.

 

حسابداری و انواع ان
معرفی انواع روش های حسابداری

 

حسابداری مالیاتی:

در حسابداری مالیاتی به محاسبه میزان مالیات بر درآمد مؤسسات و قوانین و مقررات مالیاتی پرداخته می‌شود. قوانین مالیاتی در تمام کشورهای جهان موضوعی مهم است و محاسبه مالیات، کاری بسیار دقیق و لازم است.
دانستن نکات زیر برای یک حسابدار مالیاتی بسیار ضروری است:

  • اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد
  • آموزش ساختار مالیات بر ارزش افزوده
  •  آگاهی به مالیات بر درآمد اجاره و اظهارنامه ملک
  • آماده کردن مدارک به شکل درست جهت ارائه به سازمان‌های زیربط
  • آگاهی به قوانین اعتراض، تجدید نظر و مراجع بالاتر
  • شناختن تکالیف مالیاتی و نحوه تشکیل پرونده

در نهایت فردی که موارد ذکر شده را بدانید و بتواند به شیوه‌ی درستی از آنها استفاده کند، به‌عنوان حسابدار مالیاتی محسوب می‌شود.

 
حسابداری فروشگاهی:

مدیریت فروشگاه‌ها هم مانند هر کسب‌وکاری باید همراه با حساب‌وکتاب‌های دقیق انجام گیرد.
حسابداری فروشگاهی شامل حساب‌وکتاب موجودی اجناس، کنترل حساب‌ها، دریافت و پرداخت،
چک‌ها و رسیدها و … است. آنچه در مدیریت فروشگاه اهمیت دارد؛ سرعت و دقت حساب‌ها بدون حتی کوچک‌ترین معطلی در مقابل مشتریان است.

 


 

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

حسابداری

حسابداری

۲۷
فرو

سر فصل های اصلی مقاله حسابداری :

  • تعریف حسابداری
  • تاریخچه حسابداری
  • آشنایی با رشته‌ی حسابداری
  • حسابدار کیست؟
  • ویژگی‌هایی که یک حسابدار باید داشته باشد
  • این ده حرفه حسابداری در ایران
  • فرصت‌های شغلی حسابداری
  • رتبه حسابداری در میان مشاغل سخت
  • رشته حسابداری

 

این روزها حسابداری به‌عنوان یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار و کاربری در جامعه محبوبیت زیادی بین جوانان و دانشجویان دارد.محال است وارد کارخانه، شرکت و یا دفتر کاری شوید فردی مرتبط با امور حسابداری و مالی مشاهده نکنید.
علاوه بر این هر کسب‌وکاری برای موفقیت نیاز به اطلاعات دقیق مالی خود دارد، به همین دلیل حسابداری یکی از مشاغل این ده دار و کاربردی به‌حساب می‌آید.

تعریف لغت حسابداری چیست؟

تعاریف مختلفی برای لغت حسابداری وجود دارد اما آنچه مشخص است حسابداری عبارت است از بررسی دقیق و جزی تمام مراودات مالی یک کسب کار.
حسابداری عامل اصلی بقای هر کسب‌وکار و حرفه‌ای است. درواقع حسابداری زبان مشترک بین تمامی اشخاص
و حرفه‌ها می‌باشد که با یکدیگر تعاملات مالی و اقتصادی دارند.

تاریخچه حسابداری:

پاچیولی
پاچیولی پدر علم حسابداری نوین

واژه حسابداری اولین بار توسط پاچیولی در سال ۱۴۹۴ با عنوان تراز و تعادل در حساب‌ها مطرح شد.کتاب پاچیولی منبع اصلی و مهم حسابداری از گذشته تاکنون به‌حساب می‌آید.

 

آشنایی با رشته‌ی حسابداری:

همان‌طور که گفتیم این رشته یکی از مشاغل پرطرفدار در تمامی کشورهاست و همه‌ساله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بسیاری در این زمینه وارد بازار کار می‌شوند.رسیدگی به امور مالی هر شرکت از اولین و مهم‌ترین مسائل مدنظر است و ضروری شخصی که امور حسابداری را انجام می دهد در تمامی اصول مربوطه خبره و حرفه‌ای باشد.
درگذشته معمولاً امور حسابداری توسط کسانی صورت می‌گرفت که رسیدگی به حساب‌ها را به‌صورت تجربی آموخته بودند اما بعداً با گسترش کسب‌وکارها و روی کار آمدن حسابداری‌های مدرن این مشاغل به فارغ‌التحصیلان و اشخاص متخصص این رشته واگذار شد.
در حسابداری فرایندهایی نظیر جمع‌آوری اطلاعات، ثبت و طبقه‌بندی کردن اطلاعات و خلاصه کردن آن‌ها وجود دارد و همچنین حسابدار باید کار تنظیم گزارش‌های مالی را نیز انجام دهد. حسابدار با انجام دادن این کارها و تنظیم این اطلاعات موجب می‌شود که افراد مربوط به آن ارگان مانند معاونان و مدیران و یا ناظران مالیاتی بتوانند به این اطلاعات رجوع کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

حسابدار کیست؟

به اشخاصی که رسیدگی به امور مالی شرکت‌ها و کسب‌وکارها را انجام می‌دهند حسابدار می‌گویند. درگذشته به این اشخاص “میرزا” می‌گفتند ، بعدها به آن‌ها” دفتردار “و امروزه آن‌ها را بانام”حسابدار” می‌شناسیم.

هر فارغ‌التحصیل رشته حسابداری یک حسابدار  تلقی می‌شود و علاوه برگذراندن دروس دانشگاهی و تئوری نیاز است تا با کسب تجربه درزمینهٔ های مختلف حسابداری بر اعتبار و دانش کاری خود نیز بیفزاید.

ویژگی‌هایی که یک حسابدار باید داشته باشد:

در وهله باید بگویم که علاقه به ریاضیات حرف اول را در این حرفه می‌زند اگر جزو کسانی هستید که از ریاضی فرار هستید توصیه می‌کنم اصلاً به دنبال این رشته و شغل نروید.البته علاقه به ریاضیات شاید ۷۰ درصد ماجرا باشد.یک حسابدار باید به اصول نگارش و کار با نرم‌افزارهای حسابداری و انواع روش مای محاسبات نیز آشنا باشد.

حسابداری شغلی است که می‌تواند برای شما درگیری‌های ذهنی زیادی به وجود آورد. معمولاً کسانی که حسابدار یک شرکت هستند، حتی در تعطیلات نیز نمی‌توانند بی‌خیال امور مالی و حسابداری شرکت خود شوند البته هدف ما بررسی تمام جنبه مای خوب و بد این رشته است و قطعاً زمانی که شخصی به شغلی علاقه داشته باشد حتی تمام سختی مای آن نیز در نظر او شیرین است.

 

ویژگی‌های حسابداران کدام است؟

حسابداری

برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک حسابدار باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • ذهنیتی منظم و منطقی
  • باپشتکار، متمرکز و دقیق
  • دارای اعتمادبه‌نفس و روحیه درستکاری
  • علاقه‌مند به کسب دانش و به‌روز بودن

آینده حرفه ای در ایران:

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که رشته حسابداری هم چنان دارای این ده روشن و خوبی است زیرا در تمامی مشاغل از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آن‌ها نیاز به یک حسابدار در قلب مجموعه احساس می‌شود.به‌طوری‌که نبود آن باعث بروز برخی مشکلات جدی خواهد شد.
به‌عنوان‌مثال یک کارخانه را در نظر بگیرید. در یک کارخانه این حسابدار و یا گروه حسابرسی است که مشخص می‌کند هزینه‌ها و درآمدها چقدر بوده و درواقع این حسابدار است که ورودی و خروجی مای کارخانه را مشخص می‌کند و گزارش آن‌ها را ارائه می‌دهد.

حال اگر مدیران و صاحبان مشاغل اطلاع دقیقی از امور مالی و حسابداری خود نداشته باشند و از سود و ضرر ماهیانه خود غافل شوند ممکن است کسب‌وکارشان با مشکلات جدی  روبه‌رو شود و حتی گاهی سبب ورشکستگی آن‌ها نیز بشود.
به دلیل این‌که امورحسابرسی رفته‌رفته الکترونیکی می‌شوند و به‌کاررفته افراد غیرمتخصص در این زمینه روزبه‌روز غیرممکن‌تر خواهد شد. به همین دلیل آینده این شغل+ در سراسر دنیا و به‌خصوص در ایران که یک کشور درحال‌توسعه است بسیار خوب پیش‌بینی‌شده است.

رتبه حسابداری در میان مشاغل سخت:

این حرفه رتبه پنجم را در بین مشاغل سخت دارد، اگر حساسیت کار حسابدار به‌اندازه‌ی یک پزشک یا خلبان نباشد قطعاً کمتر از آن‌ها نیز نیست.اطمینان از وضعیت مالی هر کسب‌وکار لازمه‌ی بقای آن است.

رشته حسابداری:

طبق روال همیشگی معمولاً افراد رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را بر اساس رتبه نهایی که در آزمون ورودی دانشگاه کسب می‌کنند انتخاب می‌کنند، بدون اینکه بررسی‌های دقیق و لازم را در مورد رشته تحصیلی  و آینده کاری خود داشته باشند.
پیشنهاد دیجی باربری به شما این است که ، اگر فردی منظم و دقیق، با حساب‌وکتاب و دارای ذهنیتی تحلیل‌گر هستید، این رشته مناسب فردی همچون شماست. همان‌طور که از گذشته تا به امروز حسابداری اساس تصمیمات مالی و این ده هر کسب‌وکاری بوده، امروزه نیز با گسترش فنّاوری‌های جدید مانند AI  و IOT و افزایش نیاز بازار کار به فردی که از تخصص و دانش کافی در حسابداری برخوردار باشد بیش‌ازپیش نیاز است.

 

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

 

حسابداری آنلاین

۲۸
بهم

حسابداری آنلاین چیست؟

در یک تعریف ساده، حسابداری ابری، روشی است که با استفاده از اینترنت حتی در منزل بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که دیگر نیازی به حضور افراد بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهد بود و نیازی به نصب نرم افزار مالی و خرید اکانت های مالی روی سیستم‌های مختلف نیست.

راهکار ابری یک تکنولوژی با کارایی بسیار بالا است که باعث می‌شود افراد در هر زمان و هر مکانی و حتی از طریق هر دستگاه موبایل، تبلت و یا لپ‌تاپ به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. به بیان دیگر، به واسطه راهکار ابری محدودیت‌های زمانی و مکانی و همچنین وابستگی به یک سیستم خاص از بین رفته است. در واقع تکنولوژی ابری در پاسخ به نیاز جامعه امروز یعنی دسترسی سریع و راحت و همیشگی ارائه شده است.

حسابداری آنلاین که آن را به عنوان حسابداری اینترنتی یا حسابداری ابری نیز می‌شناسند، رویکرد جدیدی است که با استفاده از آن می‌توانید از طریق اینترنت و نرم افزار، از راه دور به تمام اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید و فعالیت‌های حسابداری واحد تجاری خود را مدیریت کنید.

انواع حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین به دو صورت حسابداری آنلاین تمام‌وقت و حسابداری آنلاین پاره‌وقت انجام می‌گیرد که در ادامه هر دو نوع حسابداری مذکور به صورت جامع توضیح داده خواهد شد.

حسابداری آنلاین
حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین تمام‌وقت:

در این حالت شخص حسابدار بدون نیاز به حضور فیزیکی فقط به صورت مجازی اقدام به انجام محاسبات مالی می‌نماید. روند عملیات حسابداری آنلاین بدین شکل است که کارفرما، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را از طریق رسانه‌های گفتگو مجازی مانند واتساپ. تلگرام و دیگر اپلیکیشن های موجود در اختیار حسابدار می‌گذارد.

شخص حسابدار باید روزانه این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهد و در نرم افزارهای تعریف شده برای موسسه ثبت نماید. پس می‌توان به طور خلاصه حسابداری آنلاین را انتقال روزانه مدارک و اسناد توسط کارفرما و ثبت آن‌ها در نرم افزار حسابداری توسط حسابدار تعریف کرد. لازم به ذکر است که انجام محاسبات مالی توسط حسابداری آنلاین باید در محدوده زمانی مشخص شده انجام گیرد.

حسابداری آنلاین پاره‌وقت:

برخلاف حسابداری آنلاین تمام‌وقت که به دلیل حجم زیاد کار می‌بایست اطلاعات به صورت روزانه رد و بدل شوند و حسابدار به طور تمام‌وقت به انجام مسئولیت محوله بپردازد. در این نوع حسابداری که به حسابداری آنلاین پاره‌وقت معروف است، حجم محاسبات مالی چندان بالا نیست و تنها کافی است شخص حسابدار چند ساعت از روز به انجام آنلاین محاسبات مالی و رسیدگی به اسناد و مدارک ارسالی از طرف کارفرما بپردازد.

حسابداری آنلاین مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

فریلنسرها

فریلنسرها یا همان شخص و یا شرکت‌های حسابداری مستقل که امور مربوط به حسابداری و یا مشاوره حسابداری کسب وکارها را بر عهده می‌گیرند، با خرید یک اشتراک از سیستم‌های حسابداری ابری می‌توانند امور حسابداری مربوط به تمام کسب‌وکارها را در یک نرم‌افزار در هر زمان و مکان و با هزینه مناسب مدیریت کنند.

شرکت‌های حسابرسی

شرکت‌های حسابرسی با خرید یک اشتراک می‌توانند به‌طور هم‌زمان به مدیریت و انجام امور حسابرسی چندین کسب و کار بپردازند.

حسابداری آنلاین
حسابداری آنلاین

همه کسب‌وکارها

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین برای همه کسب‌وکارها از جمله استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا قابل استفاده و مقرون به صرفه هست.

همچنین به دلایل زیر با استقبال قابل ملاحظه‌ای از سوی کارفرمایان مواجه گردیده است:

  • نیازی به ارسال مدارک مالی به مؤسسات حسابداری وجود ندارد.
  • مشکلاتی از جمله به هم ریختگی و مفقودی مدارک اتفاق نمی‌افتد.
  • مدیر کسب و کار در هر زمان امکان مشاهده لحظه‌ای گزارشات مالی و عملکرد سازمان خود را دارد.
  • در این روش انسجام اطلاعات وجود دارد و در هر لحظه می‌توان اطلاعات مالی مربوط به دوره‌های مالی قبل خود را مشاهده و با اطلاعات مالی کنونی مقایسه نمود.
  • نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای خرید و پشتیبانی نرم‌افزار ندارد.
  • نیاز به نیروی پشتیبان جهت نگهداری سرور، امنیت اطلاعات و بروز رسانی برنامه نمی‌باشد.

دانشجویان

استفاده از اغلب نرم افزارهای تخصصی به خصوص برای دانشجویان عمری کوتاه دارند؛ بنابراین خرید این نرم افزارها برای آن‌ها به صرفه نیست. نرم افزار آنلاین حسابداری این امکان را فراهم می‌کند که با توجه به زمان مورد نیاز به استفاده از نرم‌افزار هزینه آن را پرداخت نمایید.

آموزشگاه‌های حسابداری

آموزشگاه‌های حسابداری با استفاده از آموزش نرم‌افزارهای آنلاین می‌توانند با پرداخت هزینه اندک از این نرم‌افزارها استفاده نمایند و امکان استفاده از آن را برای دانش آموختگان خود در هر مکان و زمان فراهم آورند.

روش ثبت اسناد و گزارشات در حسابداری آنلاین

دقت داشته باشید که ثبت اسناد و گزارش امور مالی به کارفرما از طرف حسابدار آنلاین به دو روش صورت می‌گیرد.

روش اول:

از طریق نرم افزار حسابداری که در محل کارفرما مستقر شده است؛ در این حالت بدون اینکه نیاز باشد اطلاعات و گزارشات مالی در نرم افزارهای مستقر در محل‌های دیگر ثبت شوند، به صورت مستقیم در نرم افزار مدیرعامل ثبت و ذخیره می‌شود؛ و وی به صورت لحظه به لحظه در جریان همه امور حسابداری موسسه خود قرار می‌گیرد.

حسابداری آنلاین
حسابداری آنلاین

روش دوم:

از طریق نرم افزار حسابداری که در محل حسابداری مستقر شده است؛ برعکس مورد قبل، در این حالت، گزارشات مالی مستقیماً در نرم افزار حسابداری مدیرعامل ثبت نمی‌شوند بلکه ابتدا حسابدار آنلاین در نرم افزار حسابداری آن اطلاعات را ذخیره کرده و سپس برای مدیرعامل ارسال می‌کند.

در مقایسه این دو روش گزارش اطلاعات مالی می‌توان گفت: روش اول از طریق نرم افزار حسابداری که در محل کارفرما مستقر شده است بیشتر مورد استقبال و پذیرش از سوی مدیران قرار گرفته است. چراکه دیگر نیازی به این نیست که اصل مدارک به حسابدار آنلاین مستقر در محل حسابداری ارسال شود.

و دیگر اینکه، در این روش مشکلات مربوط به مفقودی یا به هم ریختگی اسناد وجود ندارد. همچنین نظر به اینکه در این روش تمامی اطلاعات مالی مربوط به گذشته موسسه در نرم افزار کارفرما ضبط و ثبت شده است. مدیر به راحتی می‌تواند به اصل اطلاعات و گزارشات اقتصادی دست یابد، این در حالی است که در گذشته تنها نسخه پشتیبان در اختیار مدیر قرار می‌گرفت.

 

 

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

 

چرخه ی حسابداری

۲۱
دی

منظور از چرخه حسابداری چیست؟

چرخه حسابداری که به عنوان فرآیند حسابداری نیز شناخته می‌شود ، یک سری مراحل در جمع‌آوری ، پردازش و ارتباط اطلاعات مالی است. به زبان دیگر حسابداری شامل ثبت ، طبقه‌بندی ، جمع‌آوری و تفسیر اطلاعات مالی است.

به طور کلی اطلاعات مالی در صورت حساب‌هایی به نام صورتحساب‌های مالی ارائه می‌شوند. اما لازم است که برای تهیه‌ی آن‌ها حسابداران اطلاعات و داده‌های مربوط به معاملات تجاری را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در گزارش‌ها برای یافتن مقادیر به کار گیرند.

حسابداری و وظایفی که بر عهده‌ی حسابداران است در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که حسابدار با چرخه حسابداری آشنا باشند.

 

مراحل و چرخه حسابداری

در کل چرخه حسابداری دارای ۳ بخش می‌باشد که هر کدام از بخش‌ها مراحل مختص خود را دارند. در این بخش از مقاله به معرفی و بررسی بخش‌ها و مراحل چرخه حسابداری خواهیم پرداخت.

چرخه حسابداری
چرخه حسابداری چیست؟

۱) فعالیت‌های دوره مالی

بخش نخست چرخه حسابداری ، اقداماتی است که در طول دوره مالی  انجام می‌شود. در طول دوره  مالی، فعالیت‌ها در شش مرحله جداگانه به ترتیب زیر  انجام می‌پذیرد:

جمع‌آوری اسناد و مدارک:

یکی از مهم‌ترین مسائل یک شرکت، اطلاعات مالی آن می‌باشد . برای اینکه بتوانید یک بررسی دقیق و عالی در رابطه با شرکت خود داشته باشید، می‌بایست مجموعه‌ای از اطلاعات مالی آن شرکت را جمع‌آوری نمایید. این اطلاعات را می‌توان از تراکنش‌ها و معاملات شرکت و اسناد مربوط به آن‌ها استخراج نمود. اسنادی همچون قراردادها، فاکتورهای خرید ، فاکتور فروش ، فیش حقوقی و… که همگی دربرگیرنده اطلاعات مالی هستند. در حقیقت می‌بایست آن‌ها را در دفتر حسابداری درج نمود و همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که عدم دسترسی به اطلاعات صحیح و یا داشتن اطلاعات ناکامل می‌تواند چرخه حسابداری را مختل کند.

تجزیه و تحلیل درست اسناد و مدارک:

این مرحله از چرخه حسابداری را می‌توان از دیگر موارد مهم‌تر دانست زیرا در چگونگی و چرخه حسابداری شرکت‌ها بسیار مؤثر است. برای اینکه یک شرکت بتواند از میزان سود و زیان، رویه پیشرفت و یا پسرفت خود باخبر شود؛ می‌بایست حتماً به صورتی دقیق اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده نماید. در طی این مرحله میزان حساب‌های بدهکار و بستانکار مشخص می‌شود .

صدور سند حسابداری:

مرحله سوم از چرخه حسابداری، صدور سند حسابداری است. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات در مرحله قبلی، اکنون نوبت سند زدن است. صدور سند ، برای ثبت آثار مالی رویدادها به ترتیب تاریخ وقوع صورت می‌گیرد و در بخش بدهکاری و بستانکاری ثبت می‌شود.

ثبت اسناد:

در این مرحله از چرخه حسابداری داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل حساب‌ها و بدهی‌ها بر حسب تأثیری که بر روی ترازنامه می‌گذارند، در دفتر روزنامه ثبت می‌شوند. باید در نظر داشته باشید که در دفتر روزنامه، عموماً برای هر حساب و عملیات تاریخی درج نمی‌شود و این تاریخ‌ها تنها زمانی درج می‌شود که در اقلام بستانکار و یا بدهکاری به دفتر کل انتقال یابند .

ثبت رویدادهای مالی:

این مورد از مراحل چرخه یا چرخه حسابداری، ثبت رویدادهای مالی در دفتر کل است. بعد از ثبت اسناد مالی تائید شده  در دفتر روزنامه، نوبت به  دفتر کل می‌رسد. مانده هر حساب در  دفتر  کل که به صورت ریز هر  حساب در آن گنجانده‌شده، منتقل  می‌گردد. 

این مرحله نیز باید بر  اساس آیین‌نامه اجرای تنظیم دفاتر قانون مودیان مالیاتی صورت بگیرد.

چرخه حسابداری
مراحل چرخه حسابداری

انتقال اقلام:

در مرحله ششم که پایان بخش اول چرخه حسابداری در طول دوره مالی مودی مالیاتی است، نقل اقلام  از  اسناد مالی به دفاتر معین صورت می‌گیرد. در واقع، انتقال مبالغ بدهکاری و بستانکاری حساب‌های  معین از  اسناد حسابداری به حساب‌های مربوط در دفتر معین، در این بخش صورت می‌گیرد.

در این پله، همه حساب‌ها که جزییات و ریز اطلاعات دارند مثل تراکنش‌های بانکی، بایستی به صورت جزء به جزء در دفتر معین  ثبت  شوند.

۲) فعالیت‌های آخر هر ماه

مرحله هفتم در چرخه حسابداری ، مربوط به  فعالیت‌هایی است که بایستی در پایان هر ماه صورت بگیرد و نباید به ماه بعدی منتقل شود.

گیری از حساب دفتر کل:

مانده گیری از حساب‌های دفتر کل، فعالیتی است که در چرخه حسابداری ، انجام‌شده و از وظایف حسابداران می‌باشد. در پایان هر  ماه،بایستی حسابداران، ترازهای  آزمایشی دفتر کل و معین را انجام داده و هدف از انجام این کار، بررسی تساوی گردش عملیات و مانده حساب‌های کل و معین و آزمون گردش عملیات حساب‌ها با جمع ستون بدهکاری و بستانکاری در دفتر روزنامه  است که بایستی به درستی و با کمال دقت صورت بگیرد.

در واقع بعد از مانده گیری از اطلاعات‌ دفتر کل، بایستی در سرفصلی تحت عنوان تراز آزمایشی دو ستونی، همه حساب‌ها  گنجانده شود.

۳) اقدامات لازم در پایان دوره مالی

در بخش سوم چرخه حسابداری ، عملیات مهم مالی که  باعث بسته شدن حساب‌ها در سال مالی می‌شود، انجام می‌پذیرد. در پایان هر دوره مالی و پس  از ایجاد تراز آزمایشی، نیاز به یک سری اصلاحات هست که بایستی در دفاتر مالی  صورت بگیرد. اکثر این اصلاحات، مربوط به موارد زیر است:

  • استهلاک دارایی‌های ثابت (fixed assets)
  • ذخیره مطالبات مشکوک الوصول
  • هزینه اجاره و بیمه پرسنل و حقوق و دستمزد پرداخت‌نشده

بعد از انجام اصلاحات فوق‌الذکر، بایستی حسابداران محترم، تراز آزمایشی را طراحی کرده که همه اصلاحات اعمال‌شده نیز در آن درج شود. به این تراز آزمایشی، تراز آزمایشی اصلاح‌شده گفته می‌شود.

صورت سود و زیان:

مرحله بعدی در چرخه حسابداری ، صورت سود و زیان است. همه فعالیت‌های یک بنگاه اعم  از خصوصی یا دولتی یا عمومی، از طریق صورت سود و زیان مشخص می‌شود. در هر واحد تولیدی یا خدماتی یا بازرگانی، صورت سود و زیان، متفاوت است.

صورت سرمایه:

مرحله بعدی در چرخه حسابداری ، صورت سرمایه است. در همه واحدهای بازرگانی و خدماتی و تولیدی، صورت سرمایه به یک صورت است. صورت سرمایه در پایان هر دوره مالی باید محاسبه و بررسی شود. هر افزایش سرمایه‌ای در طول سال  مالی انجام گرفته باشد، بایستی در محاسبه صورت سرمایه  لحاظ شود .

چرخه حسابداری
فرآیند یا چرخه حسابداری

تهیه ترازنامه:

بحث بعدی در چرخه حسابداری ، ترازنامه است. ترازنامه یا بیلان به  ۲ صورت تهیه می‌شود. هر دو طرف، بایستی بر اساس استانداردهای حسابداری، برابر و تراز باشد.

بستن حساب‌های موقت از دیگر مراحل در بخش سوم چرخه حسابداری است. هر شرکتی، دو نوع حساب دارد. یکی حساب دائم و دیگری حساب موقت. حساب موقت، در هر شرکت یا موسسه تولیدی و خدماتی و بازرگانی،  متفاوت بوده و در پایان سال، معمولاً به حساب خلاصه سود (زیان) بسته خواهد شد.

تهیه تراز اختتامیه:

مرحله  بعدی در چرخه حسابداری ، تراز اختتامیه است. پیش از بستن حساب‌های دائم، بایستی لیستی از آن در صورت حساب تحت عنوان ترازنامه اختتامیه تهیه شود.

در مرحله دیگر، بعد از بستن حساب‌های موقت، نوبت به بستن حساب‌های دائم می‌رسد. عمده حساب‌های دائمی شامل دارایی‌ها و بدهی‌ها و سرمایه‌ها می‌باشد. پیش  از افتتاح حساب‌های دائم در سال مالی  جدید، بایستی فهرستی از آن در صورت حسابی تحت نام  تراز افتتاحیه تهیه شود.

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

حسابداری مدیریت

 

حسابداری مدیریت

۲۱
ارد

سرفصل های اصلی مقاله:

 

 

حسابداری مدیریت و مزایای آن:

امروزه یکی از ابزارهای مهم در تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و فعالیت‌های آن حسابداری است که مورداستفاده اکثر مخاطبان قرار می‌گیرد. به روش‌های مختلفی اطلاعات حسابداری ارائه می‌گردد تا به کاربران مختلف در تجزیه‌وتحلیل اطلاعات کمک نماید.

انواع حسابداری:

حسابداری مالی: حسابداری مالی جزء آن دسته از حسابداری است که به‌طور گسترده استفاده می‌شود. در این نوع حسابداری، ارائه اطلاعات حسابداری برای تنظیم‌کننده‌ها و ذینفعان می‌باشد.

حسابداری مدیریت: این حسابداری نیز همانند حسابداری مالی به‌طور گسترده استفاده می‌شود با این تفاوت که این حسابداری تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های تجاری به مدیریت داخلی برای تسهیل در تصمیم‌گیری را ارائه می‌کند. همان طور که گفته شد این حسابداری می‌تواند فرایند تهیه گزارش‌های مدیریتی و حساب‌هایی که اطلاعات مالی و آماری دقیق و به‌موقع را که مدیران برای تصمیم‌گیری‌های روزمره و کوتاه‌مدت درخواست می‌کنند، ارائه دهد و حسابداری می‌تواند شرکت را به اهداف بلندمدت نزدیک نماید.
این حسابداری برخلاف حسابداری مالی که گزارش‌ها را به‌صورت سالانه تهیه می‌کند، گزارش‌ها را به‌صورت هفتگی و یا ماهیانه برای مدیران گروه و مدیر اجرایی تهیه می‌کند.

حسابداری مدیریت

گزارش حسابداری مدیریت:

  • مقدار پول نقد موجود در شرکت
  • درآمد حاصل از فروش
  • میزان سفارشات در دست
  • وضعیت حساب‌های قابل پرداخت
  • حساب‌های دریافتی
  • بدهی‌های برجسته
  • مواد اولیه و موجودی
  • و یا حتی می‌تواند شامل نمودارهای روند، تجزیه واریانس و… باشد. 

مزایای حسابداری مدیریت:

امروزه حسابداری مدیریت به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد ازجمله مزایای این نوع حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-برنامه‌ریزی 

تهیه‌ی گزارش مالی و غیرمالی در فصل‌های مختلف سال و ارائه آن به مدیریت به‌صورت هفته‌ای و یا ماهیانه. این نوع گزارش شامل تجزیه‌وتحلیل مالی، بودجه‌های مالی و پیش‌بینی‌ها است.

۲-تصمیم‌گیری هوشمندانه

این حسابداری شامل پیش‌بینی‌ها، تجزیه‌وتحلیل مالی و نمودارهای مختلف است که آن را ارائه می‌کند بنابراین مدیریت از گزارش‌های تهیه‌شده برای تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده می‌نماید.

۳-شناسایی نشانه‌های اولیه مشکلات در حسابداری

این کار از زیان‌های آینده و غلبه بر محدودیت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

۴-استراتژیک 

طبق اطلاعات ارائه‌شده ، مدیریت می‌تواند در مورد استراتژی فروش تصمیم‌گیری نماید. این حسابداری توسط هیچ قانونی تنظیم نمی‌گردد بنابراین مدیریت می‌تواند زمینه‌هایی را که در آن نیاز به تحقیق، تجزیه‌وتحلیل بیشتر طراحی استراتژی دارند را انتخاب کند.

انواع توابع حسابداری مدیریت:

  • سودآوری
  • پیش‌بینی
  • تجزیه‌وتحلیل محصول جدید
  • تحلیل واریانس
  • ارزیابی سهام
  • تجزیه‌وتحلیل بودجه‌بندی سرمایه
  • سودآوری

سودآوری در حسابداری مدیریت به این صورت است که سود حاصل از تولید یک محصول خاص و پروژه را تعیین می‌کند.

  • پیش‌بینی

در مرحله‌ی پیش‌بینی، تنگناها در سازمان و تأثیر آن بر سازمان تعیین می‌گردد.

  • تجزیه‌وتحلیل محصول جدید

در این مرحله گزارشی را ازنظر هزینه‌های استاندارد، دلایل انحراف و هزینه واقعی آماده می‌کند.

  • تحلیل واریانس

در مرحله‌ی تجزیه‌وتحلیل روند برای هزینه‌های مختلف متحمل شده و درک علل واریانس است.

  • ارزیابی سهام

در ارزیابی سهام، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سهام تعیین می‌شود و آن به مدیریت ارائه می‌شود.

  • تجزیه‌وتحلیل بودجه‌بندی سرمایه

درک نیاز به کسب دارایی‌های ثابت، هزینه‌های دیگر و تخصیص منابع به بهترین گزینه در دسترس است.

مزیت استفاده از حسابداری مدیریت در مالی:

حسابداری مدیریت می‌تواند اطلاعات مالی را در فصل‌های مختلف سال ارائه دهد و از این طریق می‌تواند به تهیه صورت‌های مالی در پایان سال کمک کند.

و در آخر می‌توان گفت که این حسابداری شامل تمام زمینه‌های حسابداری باهدف اطلاع‌رسانی به معیارهای مدیریت کسب‌وکار است. حسابداران مدیریتی از اطلاعات مربوط به هزینه‌های محصولات یا خدمات خریداری‌شده توسط شرکت استفاده می‌کنند. حسابداری مدیریتی، همچنین به‌عنوان حسابداری هزینه شناخته می‌شود .

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

حسابداری فروشگاهی

 

حسابداری فروشگاهی

۰۷
خرد

سرفصل‌های اصلی مقاله :

• حسابداری فروشگاهی چیست؟
• برخی امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
• ثبت فاکتور های مالی
• انبارداری حرفه‌ای
• ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت
• ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان
• کاربردهای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

حسابداری فروشگاهی چیست؟

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها و شغل‌های مختلف برای مسائل مالی خود از حسابداری استفاده می‌کنند که استفاده از حسابداری روشی ساده و دقیق برای انجام امور مالی و مدیریت فروش است که در کسب‌وکارها کاربرد بسزایی دارد.برای رسیدن به مدیریت فروش بهتر می‌توانید نسخه‌ی مناسبی از نرم‌افزار حسابداری را که متناسب با کسب‌وکار شما است خریداری نمایید.

درگذشته حسابداری کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در مقایسه بازمان حال از گستره و تنوع کمتری برخوردار بودند و تمامی ثبت‌های مالی و خریدوفروش خود را به‌صورت کاغذی و دستی نگهداری می‌کردند که این امر باعث می‌شد مشکلات بزرگی در امور مالی به وجود بیاید اما باگذشت زمان و با پیشرفت علم و با به بازار آمدن نرم‌افزارهای حسابداری این مشکل حل‌شده است.

انواع نرم افزار حسابداری:

می‌توان گفت که نرم‌افزارهای حسابداری دارای انواع گوناگونی هستند که برای همه‌ی مشاغل تهیه و عرضه‌شده است که می‌توانند تمامی اطلاعات مالی و حسابداری را ثبت کنند که درصد خطا در نرم‌افزارهای حسابداری خیلی کمتر است.

نرم‌افزارهای پیچیده‌ای در بازار یافت می‌شود که هم برای کسب‌وکارها و تجارت‌های بزرگ کاربرد دارند و هم برای کسب‌وکارهای کوچکی مانند فروشگاه‌ها و سوپر مارکت ها که همه‌ی مشاغل می‌توانند برای کارهای مالی خود از این نرم‌افزار ها استفاده نمایند.

یک سیستم فروشگاهی ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است که این نرم‌افزار برای پردازش تراکنش‌های مالی استفاده می‌شود که درگذشته این نرم‌افزار ساده بوده و بعضی از کارهای فروشگاهی را انجام می‌داد اما باگذشت زمان قابلیت‌های این نرم‌افزار پیشرفت کرد.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی علاوه بر این‌که کارهای گذشته را انجام می‌دهد قابلیت‌های دیگری مانند مدیریت انبارها، گردش‌های مالی و انواع مختلفی از گزارش‌ها را نیز ارائه می دهد.

حسابداری فروشگاهی
انواع حسابداری فروشگاهی

برخی امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

• ثبت فاکتور های مالی
• انبارداری حرفه‌ای
• ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت
• ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان

ثبت فاکتور های مالی:

این نرم‌افزار این قابلیت را دارد که نمامی فاکتور تا ی خریدوفروش را ثبت کند و می‌تواند هم‌زمان با پرینت گرفتن از فاکتور تا آن‌ها را در بایگانی ثبت کرد که این کار باعث می‌شود تمامی فاکتور تا را از هم تفکیک کند. در بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی می‌توان انواع فاکتور تا را دسته‌بندی کرد و سند کاغذ هم برای آن تهیه نکرد.

انبارداری حرفه‌ای:

در شغل‌های بزرگ و کوچک، انبارداری نقش مهمی دارد. نگهداری و ثبت جنس‌های واردشده و همچنین کنترل و ردیابی جنس‌های خارج‌شده باید به‌درستی انجام شود تا از بروز اشتباهات و یا سو استفاده جلوگیری شود که این کار به حفظ اموال شرکت نیز کمک می‌کند. این نرم‌افزار این امکانات را برای تمامی مشاغل به وجود آورده است تا بتوانند انبارداری خود را در این سیستم تا ردیابی و کنترل کنند.

در انبارداری حرفه‌ای فاکتور های مختلفی کنترل و ردیابی می‌شود که این فاکتور تا شامل ورود و خروج کالا، موجودی کالا و صدور برگ تحویل، بررسی شماره سریال کالا تا گزارش‌گیری از موجودی کالا در انبار و فهرست آن‌ها، مغایریت گیری بین حسابداری و موجودی انبار و… است.

می‌توان گفت که بسته به نوع فعالیت و یا وسعت فروشگاه این نوع فاکتور های متفاوت است که یک نرم‌افزار خوب باید بتواند تمامی فاکتور تا را پیاده‌سازی نماید.

ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت:

ثبت و نگهداری چک‌های دریافتی و چک‌های پرداخت به این معنی است که در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی بخشی هست که تمامی چک‌های صادرشده و چک‌های دریافت شده با موضوع و تاریخ می‌تواند ثبت و نگهداری شوند و همچنین قابل گزارش‌گیری نیز می‌باشند یعنی می‌توانند از چک‌های دریافتی و صادرشده گزارش تهیه کنند.

ثبت و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان:

کاربرد این نرم‌افزار در این است که می‌تواند حقوق و دستمزد کارکنان را از یک نفر تا ۱۰۰۰ نفر و یا حتی بیشتر را محاسبه کند. با این نرم‌افزار می‌توان حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه کرد و همچنین می‌توان با ثبت اولیه کسری‌های قانونی تمامی عملیات‌ مربوط به بیمه و مالیات را محاسبه نمود که با این کار می‌توان سند و فیش صادر کرد و در پایان سال محاسبه‌ی عیدی و سنوات برای کارکنان در این نرم‌افزار وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان اتصال به ابزارهای بارکد خوان، صفحات لمسی، کارت‌خوان، ترازوی وزنی، پوز فروشگاهی و همچنین کارهای قانونی مثل ارتباط با اصناف و تهیه گزارش‌ها خریدوفروش فصلی و سایر گزارش‌ها قانونی اشاره کرد.

گسترش حسابداری فروشگاهی به حدی رسیده است که می‌توان از این نرم‌افزار کارهایی مانند سقف اعتبار برای مشتریان، کنترل موجودی کالا، کنترل چک، بانک و وجوه نقد، هشدار سررسید چک‌ها را انتظار داشت.

این نرم افزا رها بسته به نوع کارکردشان و همچنین استفاده از آن تا قیمت‌های مختلفی دارد و همچنین برای نصب آن بر روی سیستم فروشگاهی ممکن است هزینه‌ای تقبل شود.
باید نرم‌افزارهای فروشگاهی را بر روی سخت‌افزار نصب کنید و شما باید از آن مانند اموالتان از آن محافظت نمایید چراکه شما برای خرید این سخت‌افزار تنها یک‌بار هزینه می‌کنید.

کاربردهای نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی:

•اطلاعات فاکتور را می‌توان هم‌زمان با چاپ آن بر روی کاغذ وارد کرد.
• می‌توان حساب مشتریان را در دفاتر حسابداری را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کرد.
• چک‌های پرداختی و دریافتی بانک و مشتریان را می‌توان مدیریت نمود.
• با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان حساب‌های معین، تفضیلی و کل را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کرد.
• این نرم‌افزار قابلیت گزارش حساب سود و زیان ترازنامه را دارا می‌باشد.
• تجزیه‌وتحلیل میزان فروش در بازه‌های زمانی مختلف را می‌توان گزارش نمود.
• محاسبه ارزش‌افزوده، عوارض و تخفیف برای مشتریان و یا کالاهای خاص
• تهیه گزارش‌ها موردنیاز دارایی و مالیات به‌صورت مکانیزه در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی
• از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار می‌توان به بررسی عملکرد خرید کالاهای خاص اشاره رد.
• گرفتن موجودی از انبار و کالاها و نگهداری و ثبت آن ها در این نرم‌افزار
• انجام عملیات حسابداری و ثبت‌اسناد به‌صورت مکانیزه

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

چرا دیجی باربری

 

شاخص دیجی باربری

۱۶
آذر

سرفصل های مقاله

  • ویژگی های دیجی باربری
  • سخت‌افزار موردنیاز برای استفاده از دیجی باربری
  • نسخه موبایلی دیجی باربری
  • حفاظت از اطلاعات 
  • تیم پشتیبانی دیجی باربری

مقدمه

از دوران نوجوانی رؤیای راه‌اندازی سایتی را داشتم که بتواند مشکلی را حل کند، دغدغه‌ای را از بین ببرد و کارآمد باشد و چون در تمام زندگی‌ام می‌توانستم سختی‌ها و خلأهای موجود در شغل حمل‌ونقل و باربری را ببینم، تصمیم گرفتم پلت فرمی برای رسیدگی به امور مالی شرکت‌های حمل‌ونقلی ایجاد کنم.

بالاخره با تلاش‌های بی‌وقفه و پس از دو سال با کمک دوستان موفق به راه‌اندازی سایت دیجی باربری شدم، سایتی که می‌تواند به شرکت‌های حمل‌ونقل بسیار کمک کند و امور اداری و حسابرسی کاغذی را حذف کند و سرعت را تا چندین برابر بالا ببرد.

دیجی باربری یک نرم‌افزار حسابداری تحت وب است. کاربران دیجی باربری تنها از طریق اتصال به اینترنت می‌توانند هرلحظه از شبانه‌روز و در هر مکانی حتی غیر از محل کار به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشند و بر روی اطلاعات مالی خود تغییرات ایجاد کنند.

دیجی باربری در اصل روشی برای بهبود و سهولت در انجام فرآیندهای یک کسب‌وکار است.

ازآنجایی‌که در کار حمل‌ونقل، میزان جابجایی نقدینگی روزانه بالایی دارد، رسیدگی به امور حسابداری برای صاحبان کار دشوار است. پس ما تمام تلاش خود را برای کمک به شرکت‌های حمل‌ونقل به کار گرفتیم تا بتوانیم بهترین نرم‌افزار حسابداری آنلاین را ارائه کنیم.

مدیریت باربری
نرم افزار مدیریت حسابداری آنلاین

ویژگی های دیجی باربری

در این مقاله می‌خواهیم به بیان ویژگی‌های این پلت فرم بپردازیم تا بگوییم چرا دیجی باربری:

  • در دیجی باربری با برقراری ارتباط بین سرور دیجی باربری و صدور بارنامه، بارنامه‌ها پس از صدور به‌صورت خودکار در دیجی باربری نیز ثبت می‌گردند.
  • به دلیل آنلاین و بروز بودن دیجی باربری، این پلت فرم قادر است هرلحظه وضعیت متصدی و شرکت حمل‌ونقل را نسبت به هم به‌صورت گزارش یا فیش حقوقی اعلام نماید.
  • این نرم‌افزار قادر است سهم هر سهامدار را با توجه به هزینه‌ها ثبت‌شده و درآمد حاصل از صدور بارنامه و … محاسبه و در قالب. یک گزارش ارائه نماید.
  • به دلیل اینکه این نرم‌افزار نیاز به نصب ندارد و کاملاً آنلاین است شما می‌توانید با هر پلت فرمی و هر مرورگری با نرم‌افزار کارکنید.
  • هزینه دریافتی از هر متصدی، پس از ثبت او در قسمت الگو متصدی برای هر متصدی با روش‌های مختلفی مثل هر بارنامه، کرایه بار جاری، کل کرایه بارنامه‌ها و … الگو ثبت کنید و هزینه بارنامه‌های آن متصدی به شیوه تعیین‌شده محاسبه می‌گردد.
  • یکی از سرورهای دیجی باربری بر روی شبکه ملی ایران می‌باشد و با توجه به این موضوع حتی با محدود شدن اینترنت بین‌الملل، اطلاعات نرم‌افزار برای تمامی کاربران در ایران و در سراسر جهان قابل‌دسترس می‌باشد.
  • در دیجی باربری حتی امکان ایجاد چند شعبه و شرکت به‌صورت هم‌زمان هم وجود دارد.
  • توسعه دیجی باربری به نحوی بوده است که می‌تواند با توجه به نیازهای متفاوت و روندهای داخلی شرکت شما سفارشی‌سازی شود.
  • دیجی باربری به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • دیجی باربری دارای بک آپ گیری‌های منظم و روزانه است.
  • امنیت بالا و استفاده از متدها و فناوری‌های جدید امنیت اطلاعات مانند AES های رمزگذاری شده و SSL سرور و دامین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت ماست.

سخت‌افزار موردنیاز برای استفاده از دیجی باربری

چون که استفاده از دیجی باربری نیاز به نصب و دانلود نرم‌افزار حسابداری ندارد، با هر سخت‌افزاری می‌شود وارد پلت فرم شد و با آن کارکرد. کافی است که فقط سخت‌افزار به اینترنت متصل باشد کافی است.

نسخه موبایلی دیجی باربری

دیجی باربری اپلیکیشن موبایلی ندارد اما به دلیل اینکه آنلاین است، می‌توان از آن در انواع کامپیوتر و تبلت و موبایل استفاده کرد.

حفاظت از اطلاعات

دیجی باربری همواره در تلاش است که فعالیت‌های خود را در راستای قوانین پیش ببرد و امنیت داده های کاربران را تضمین کند.

باربری آنلاین
سیستم مدیریتی تحت وب باربری

تیم پشتیبانی دیجی باربری

دیجی باربری دارای تیم پشتیبانی حرفه‌ای برای پاسخگویی به تمامی سوالات کاربران است و همچنین می‌توانید برای دریافت پاسخ سؤالات خود با مراجعه به ویدیو بارگزاری شده در سایت هم آموزشات تکمیلی کار با دیجی باربری را مشاهده نمایید.

دیجی باربری امتیاز به خصوصی را برای کاربران تازه وارد در نظر گرفته، کاربران جدید می‌توانند علاوه بر مشاهده دموی سایت، به مدت ۱ ماه، از تمامی خدمات دیجی باربری به صورت رایگان استفاده کنند تا بتوانند کار آیی دیجی باربری را بررسی کنند و سپس اقدام به خرید پکیج‌های حسابداری کنند.

سخن آخر

برای رفاه حال کارفرمایان، تیم ما سه پکیج مختلف برای ارائه تدارک دیده است، ک صاحبان کار می‌توانند هرکدام از آن‌ها را مطابق با میزان کاربرد خود انتخاب و اقدام به خرید کنند.

هرکدام از این پکیج‌ها دارای قیمت مصوب، مشخص و مقرون به صرفه است. فقط توجه داشته باشید که مطابق با حجم کاری شما ممکن است قیمت هر پکیج به دلیل اشغال کردن بیشتر فضای هاست تا بیست‌وپنج درصد بیشتر شود.

اگر بعد از مطالعه این توضیحات و بازدید از سایت، موفق به دریافت پاسخ سؤالات خود نشدید می‌توانید با از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید، فقط کافی است با شماره تماس ۰۲۱-۷۷۹۸۸۰۴۱ تماس حاصل فرمایید و یا با ثبت مشخصات خود در بخش تماس با ما سایت، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

 

شاخص سختی حسابداری حمل و نقل

۲۰
آذر

سرفصل های مقاله

  • مقدمه
  • چرا باید حسابدار داشته باشیم؟
  • سختی های حسابداری حمل و نقل
  • نرم‌افزار حسابداری یا حسابدار
  • سخن آخر

مقدمه

صاحبان کار و شرکت‌ها همواره به دنبال سودآوری بیشتر و هزینه‌های جانبی کمترند. در ابتدای کار هر شرکت یا سازمان ازآنجایی‌که برند خیلی معروف نشده و میزان فروش و امور حسابداری خیلی بالا و پیچیده نیست، خود مدیران می‌توانند حسابداری شرکت را بر عهده بگیرند.

اما با زیادشدن اسناد مالی و پس از مدتی امور مالیاتی، امور مربوط به بیمه و کارهای حسابداری پیچیده شده و پس‌ازآن فقط به روابط پیچیده و زمان‌بر ریاضی نیاز است؛ و ازآنجایی‌که مدیران کارهای مهم‌تری دارند، نیاز به یک حسابدار برای حسابرسی پیدا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در استخدام حسابدارها برای مدیران پیش می¬آید بحث هزینه‌هاست.

به‌هرحال پرداخت حقوق و هزینه‌های مربوط به استخدام نیرو یا نیروهای انسانی برای شرکت‌ها زیاد است و ممکن است نتوانند از پس آن بربیایند.

شرکت‌ها باربری هم از این موضوع مستثنا نیستند و عموماً به دلیل بزرگ بودن این سیستم‌ها، نیاز به یک تیم حرفه‌ای برای حسابرسی‌های شرکت دارند که همین موضوع باعث بالا رفتن بی‌رویه هزینه‌های شرکت حمل‌ونقل می‌شود.

به همین دلیل است که تیم دیجی باربری به فکر ایجاد پلت فرمی به‌منظور انجام امور حسابداری شرکت‌های حمل‌ونقل کرده است.

دیجی باربری به‌گونه‌ای است که همه افراد توانایی کار کردن با آن را دارند و بسیار کم‌هزینه است، شاید به‌اندازه حقوق یک ماه یک حسابدار.

چرا باید حسابدار داشته باشیم؟

در این مقاله نمی‌خواهیم درباره شغل حسابداری توضیح بدهیم، تنها می‌خواهیم درباره لزوم استخدام حسابدار برای شرکت‌ها صحبت کنیم، آیا واقعاً استخدام حسابدار الزامی است؟ خیر! برای هر شرکت و سازمان بسته به نوع و میزان فعالیت اقتصادی‌ای که دارند، ممکن است به حسابدار نیاز داشته باشند یا خیر. برخی به دلایل مختلف اقدام به استخدام شخصی به‌عنوان حسابدار اما به‌صورت پاره‌وقت می‌کنند تا به امور جزئی و روزمره شرکت آن‌ها رسیدگی کند. بسیاری از کسب‌وکارها هم، مخصوصاً بنکداران و شرکت‌های بزرگ نیازمند یک تیم حسابدار هستند؛ زیرا که حسابداری تنها به امور جاری مربوط نمی‌شود و بایستی از متخصصین مشاوره‌های لازم را فراگرفت. به‌طور مثال بعضی شرکت‌ها به دلیل عدم آشنایی کافی با امور مالیاتی و یا امور بیمه‌ای نیازمند مشاوره تخصصی در این زمینه هستند.

درست است که گاهی افراد غیرحرفه‌ای مسئولیت رسیدگی به امور حسابداری را بر عهده می‌گیرند ولی حسابداری همیشه با اعداد و محاسبات ریاضی سروکار دارد و این اعداد گاهی آن‌قدر پیچیده می‌شوند که تنها راه تحلیل آن‌ها استفاده از فرمول‌های ریاضی سخت است. پس؛ هیچ‌گاه کار حسابداری را همان جمع و تفریق کردن در نظر نگیرید. ر عموم اوقات امور حسابداری شرکت‌ها یکی از پیچیده‌ترین امور موجود در شرکت است که علاوه بر زمان‌بر بودن، نیاز به‌دقت و صبر و حوصله زیادی دارد.

سختی باربری
سختی حسابداری حمل و نقل

سختی های حسابداری حمل و نقل

یکی از معضلات و مشکلات بزرگ درزمینهٔ حمل‌ونقل عدم سازمان‌دهی درست رانندگان و محصولات ارسالی است که با توجه به رشد روزافزون انواع کالا و نیاز مردم به آن‌ها باعث شده تا شرکت‌های طراح نرم‌افزار و پلت فرم به فکر تولید سیستمی بیافتند که علاوه بر ساماندهی، اضافه کردن چاشنی سرعت به کارها را نیز به همراه داشته باشد به همین دلیل دیجی باربری با رویکرد بهبود نسبت این نوع پلت فرم نسبت به سایر رقبا و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به کاربران درازای دریافت مبلغ کمتر نسبت به آن‌ها وارد عرصه رقابتی شده و به لطف خدا در همین مدت کم، بسیار موفق عمل کرده است. دیجی باربری به یکسری دیتا و داده‌های اولیه نیاز دارد، مثل شماره بارنامه، کد گیرنده، تاریخ ارسال، وزن محموله، کد فرستنده، تاریخ تحویل و تاریخ ارسال و اطلاعات شخصی راننده.

ازآنجایی‌که دیجی باربری نرم‌افزاری آنلاین است، نیازی به نصب ندارد و در همه مکان‌ها و در هرزمانی می‌توان تنها بااتصال به اینترنت از آن استفاده کرد.

همچنین دیجی باربری برای اثبات کار آیی سیستم خود، برای کاربران تازه‌وارد که قصد خرید اشتراک دارند، یک ماه به‌صورت کاملا رایگان تمامی خدمات خود را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار حسابداری یا حسابدار

بیشتر سازمان و شرکت‌ها پس از بررسی‌های مختلفی که توسط مالک کسب‌وکار صورت می‌گیرد و برآورد هزینه‌های ناشی از استخدام نیروی انسانی تصمیم به به‌کارگیری نرم‌افزارهای حسابداری می‌کنند. ولی سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا نرم‌افزار حسابداری قابلیت‌ها، امکانات و رابط کاربری (UI) ساده‌ای دارد؟ هر شخصی می‌تواند از آن استفاده کند؟ در جواب باید بگویم که همه به این موضوع‌ها در طراحی دیجی باربری اهمیت داده‌شده و رعایت شده.

استفاده از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری که صاحبان کار و شرکت و یا حسابدار نتواند از آن استفاده کند؛ ناکارآمد است و دقیقا پولی که برای خرید آن صرف کردید حیف‌ومیل شده است. پس علاوه بر پرسش‌های بالا به این پرسش هم مهم است که آیا نیاز است که شخصی را استخدام کنیم که مستقیماً روی نرم‌افزار حسابداری کار کند و یا خودمان می‌توانیم حسابرسی امور را با نرم‌افزار حسابداری در دست بگیریم؟

این موضوع برای دیجی باربری حل‌شده است، زیرا همان‌طور که گفتیم، دیجی باربری به‌قدری ساده طراحی‌شده که هر فردی به‌راحتی می‌تواند با آن کار کند و علاوه بر آن ویدیو آموزشی ضبط‌شده که در سایت قرارگرفته در اکثر مواقع می‌تواند جواب تمامی سؤالات پیش‌آمده را بدهد. همچنین در صورت بروز مشکل و یا ایجاد سؤال، تیم دیجی باربری آماده پاسخگویی به سؤالات شما از طریق راه‌های ارتباطی مختلف هستند. تنها کافی است که با آن‌ها تماس بگیرید و یا با ثبت اطلاعات تماس خود در سایت، منتظر تماس کارشناسان باشید.

سخن آخر

هر سیستم و سازمانی چه کوچک و چه بزرگ برای اداره امور خود نیاز به سیستم مالی دارد که حال بسته به‌اندازه آن کسب‌وکار می‌تواند این کار بر عهده یک حسابدار، تیم حسابداری و یا حتی صاحب‌کار باشد.

در این مقاله ما درباره سیستم‌های حسابداری، سختی های حسابداری حمل و نقل و معرفی نرم‌افزار حسابداری دیجی باربری پرداختیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. در صورت وجود ابهام یا سؤال می‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

 

شاخص نکات نرم افزار

۲۲
آذر

سرفصل‌های اصلی مقاله:

  • مقدمه
  • تأثیرات نرم افزار حسابداری بر کسب‌وکار
  • مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری
  • نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری خوب و مناسب

مقدمه

وقتی با کسانی که درباره حسابداری و نرم‌افزارهای آن، اطلاعات جامعی ندارند درباره نرم‌افزارهای حسابداری صحبت می‌کنیم, عموم آن‌ها این دسته نرم‌افزارها را همان اکسل می‌دانند؛ اما در اصل نرم‌افزار حسابداری به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که تمامی امور جاری و تخصصی حسابداری را به کمک آن‌ها می‌توان به شکلی ساده‌تر انجام داد. نرم‌افزارهای حسابداری تلاش می‌کند تمامی امکانات موردنیاز حسابدار را به شکل دیجیتال در اختیار او قرار دهند و نیاز حسابدار به دفاتر حسابداری را به حداقل برساند.

این دست از نرم‌افزارها تلاش می‌کنند تا تمامی قوانین و استانداردهای نهادهای مالی و نظارتی مانند سازمان امور مالیاتی را رعایت کنند و در نرم‌افزار خود جای دهند تا مدیران شرکتی و صاحبان کار به‌سادگی بتوانند به همه‌ی گزارش‌ها و صورت‌های مالی دسترسی داشته باشند.

هدف اصلی نرم‌افزارهای حسابداری سازمان‌دهی، نظم دادن و بالا بردن دقت روند ثبت معاملات یک کسب‌وکار است.

تأثیرات نرم افزار حسابداری بر کسب‌وکار

با پیشرفت علم حرکت جوامع به سمت فناوری، بخش عمده‌ای از مسئولیت‌ها از نیروی انسانی به تکنولوژی‌های موجود محول شده است که برای انجام هرکدام از این مسئولیت‌ها معمولاً وقت و انرژی بسیار زیادی از کارمندان گرفته می‌شد.

برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه و در راستای حل این مشکل انواع نرم‌افزار حسابداری مناسب مشاغل و اصناف و کسب‌وکارهای گوناگون تهیه و به مخاطبان ارائه شد که موجب سرعت بخشیدن و آسان‌ شدن رسیدگی به امور مالی و بخش حسابداری شد.

نرم‌افزارهای حسابداری تغییرات چشمگیری داشتند و روزبه‌روز توسعه یافتند و پیشرفته‌تر شدند به‌طوری‌که عموم سازمان و شرکت‌ها استفاده ازاین‌دست نرم‌افزارها را به استخدام نیروی انسانی ترجیح می‌دهند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری نسبت به حسابداری به روش سنتی صرفه‌جویی در زمان است.

یک نرم‌افزار حسابداری قابلیت پردازش حجم بالایی از دیتاها را در کسری از ثانیه دارد و عموماً بخش زیادی از امور حسابداری را به‌صورت خودکار انجام می‌‌‌دهد.

امروزه نرم‌افزار حسابداری‌های زیادی وجود دارد که هرکدام از این نرم‌افزارها ویژگی‌های خاص خود را به همراه دارند. درنتیجه یکی از نکات مهم در انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری، متناسب بودن نسخه نرم‌افزار حسابداری با کسب‌وکار ما می­باشد.

یک نرم‌افزار باید از هر لحاظ دارای امنیت باشد تا از سرقت و یا تغییر اطلاعات کاربر به هر طریقی جلوگیری کند.

در کل می‌توان گفت هر شخصی می‌تواند متناسب با کار خود لیستی از ویژگی‌های موردنظر خود را تهیه کند و مطابق با آن به انتخاب یکی از نرم‌افزارهای حسابداری موجود بپردازد.

تیم توسعه‌دهنده دیجی باربری قادر به شخصی‌سازی و افزودن المان‌های موردنیاز کاربران خود برای آن‌ها هست.

نرم افزار حسابداری
نکات استفاده از نرم افزار حسابداری حمل و نقل

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری خوب و مناسب:

رابط کاربری نرم افزار 

نرم افزار مالی حسابداری ساده و روان را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید یک نرم افزار مالی حسابداری باید به آن توجه کنید سادگی و راحتی کار با آن نرم افزار است.

رابط کاربری اولین چیزی است که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود و همیشه با آن در ارتباط است به همین دلیل اگر با آن راحت نباشید و نتوانید ارتباط برقرار کنید، خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. رابط کاربری یک برنامه حسابداری باید به‌قدری برای استفاده آسان باشد که هر شخصی بدون هیچ‌گونه دانش تخصصی قادر به استفاده از آن باشد.

مقیاس پذیری و قابلیت توسعه نرم افزار

ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار و استفاده از نرم افزار به امکانات زیادی در نرم افزار حسابداری نیاز نداشته باشید اما به‌مرورزمان و با گسترش کسب و کار، احتمالا به امکانات بیشتری در یک نرم افزار مالی حسابداری احتیاج پیدا می کنید.

پشتیبانی واقعی و خدمات پس از فروش

تجربه استفاده از پشتیبانی ضعیف می‌تواند شما را نسبت به همه نرم افزارهای حسابداری دلزده کند. 

تیم دیجی باربری در راستای تحقق امر پشتیبانی، افرادی متخصص در این زمینه را دورهم جمع کرده تا بتواند پاسخگوی سوالات مخاطبان خود باشد. همچنین ویدئوهایی آموزشی را تولید کرده و در سایت قرار داده که با مشاهده آن‌ها بسیاری از ابهامات برطرف خواهند شد.

تناسب نرم افزار با نوع و نیاز کسب‌وکار

توجه به همخوانی بین کسب‌وکار و نرم افزار موضوعی بدیهی است که نیاز به توضیح ندارد.

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران نرم افزارهای حسابداری به وجود می‌آید نیاز به هزینه های جانبی فراوان بعد از خرید نرم افزار است. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده نرم افزار در ابتدای کار، محصول خود را با قیمتی بسیار کمتر از سایر شرکت‌ها ارائه می‌کنند اما پس‌ازآن به ازای هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهند و برای نصب و راه‌اندازی، افزونه‌های ضروری نرم افزار، درخواست وجه می‌کنند.

بهتر است قبل از خرید نهایت دقت را داشته باشید و این موارد را با پشتیبانی فروش هماهنگ کنید و سپس نسبت به انتخاب نرم افزار موردنظر خود اقدام کنید.

سخن آخر:

در اینجا توانستیم تمام نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری را برای شما بازگو کنیم ، هر آن چیزی که لازم بود بدانید در این مقاله بیان شده است. تنها کافیست دقت کنید و اطلاعات خود را در هنگام انتخاب به کار گیرید.

 

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل
  • ۰
  • ۰

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

۰۵
اسف

حسابداری آنلاین چیست؟

قبل از آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین لازم است تا با خود حسابداری آنلاین کمی آشنا شویم.

در یک تعریف ساده، حسابداری ابری، روشی است که با استفاده از اینترنت حتی در منزل بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که دیگر نیازی به حضور افراد بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهد بود و نیازی به نصب نرم افزار مالی و خرید اکانت های مالی روی سیستم‌های مختلف نیست.

راهکار ابری یک تکنولوژی با کارایی بسیار بالا است که باعث می‌شود افراد در هر زمان و هر مکانی و حتی از طریق هر دستگاه موبایل، تبلت و یا لپ‌تاپ به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

به بیان دیگر، به واسطه راهکار ابری محدودیت‌های زمانی و مکانی و همچنین وابستگی به یک سیستم خاص از بین رفته است.

در واقع تکنولوژی ابری در پاسخ به نیاز جامعه امروز یعنی دسترسی سریع و راحت و همیشگی ارائه شده است.

حسابداری آنلاین که آن را به عنوان حسابداری اینترنتی یا حسابداری ابری نیز می‌شناسند، رویکرد جدیدی است که با استفاده از آن می‌توانید از طریق اینترنت و نرم افزار، از راه دور به تمام اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید و فعالیت‌های حسابداری واحد تجاری خود را مدیریت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله حسابداری آنلاین را در همین سایت مطالعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود.

در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است.

چرا که با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین

اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین هم دارای مزایای خوبی است و هم معایب بسیار مهمی دارد. در ادامه به ویژگی های مثبت و منفی نرم افزارهای حسابداری آنلاین می پردازیم. ابتدا به مزایا می پردازیم.

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، هر مکان

ممکن است شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه‌ی بزرگ اغلب اوقات در سفرهای کاری باشید یا در صورتی‌که اخیراً کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ برای رونق بخشیدن به مهم‌ترین بخش آن‌که بازاریابی و فروش است اوقات کمی را در دفتر کار یا جای ثابتی حضور داشته باشید.

به‌ هرحال این مزیت مهمی است که به کمک نرم ‌افزار حسابداری آنلاین می‌توانید در هر زمان از روز و هر مکانی که مجهز به اینترنت است به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این موضوع برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی شرکت به‌طور منظم انجام می‌شود و آمارها به‌ روز است. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه، امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند.

اما استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست در حال بروز رسانی دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آنها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود.

حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری کنید. هم‌چنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آنها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌‌وکار

استفاده از نرم افزارهای حسابداری به شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب مجموعه این امکان را می‌دهد که برای کسب‌‌وکار خود یک اکوسیستم بسازید. ساخت اکوسیستم به معنی یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت مجموعه است.

در واقع بسیاری از نرم افزارهای حسابداری چه آنلاین باشند یا نه به سیستم‌های دیگری چون نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آنها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند؛ بنابراین استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه.

رفع مشکلات نرم‌ افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم ‌افزار حسابداری آنلاین، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار و نصب پروژه است. در گذشته بابت بروز رسانی و هر گونه خطا و موضوعی در سیستم، شرکت‌ها مجبور به نصب مجدد نرم افزار داشتند که هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد.

در ادامه لازم به ذکر است حسابداری آنلاین برای تولیدکنندگان نرم‌ افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر آن هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند.

همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد. شما می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید؛ که در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

مهمترین معایب نرم افزار حسابداری آنلاین

اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که معایب و مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین تقریبا برابر هستند، بنابراین هرکس باید با توجه به نیاز خود این معایب و مزایا را بسنجد و نسبت به انتخاب نرم افزارهای آفلاین و آنلاین اقدام کند. در ادامه به برخی از مهمترین معایب نرم افزارهای حسابداری آنلاین اشاره می کنیم.

عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان در طولانی مدت

به‌کارگیری حسابداری آنلاین و ابزارهای دیگر مانند اتوماسیون‌ یا نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری نمی‌تواند به‌صورت مادام و دائمی باشد؛ زیرا با افزایش داده‌های مجموعه، هزینه‌های اضافی برای تولیدکننده پیش می‌آید از جمله: هزینه‌ی نگهداری اطلاعات، جستجو، استفاده از گزارشات، به‌کارگیری کامل از نرم‌افزار.

روند صعودی هزینه نگهداری داده‌های نرم افزار

افزایش هزینه برای تولیدکننده، الزام به تغییر قیمت و تغییر پلن، عمر به‌کارگیری حسابداری آنلاین را کوتاه می‌کند؛ به‌عبارت‌ دیگر شما مدت محدودی قادر به استفاده از ابزارهای حسابداری آنلاین هستید؛ زیرا رفته‌رفته به هزینه‌های نگهداری و وابستگی به یک شریک تجاری افزایش پیدا خواهد کرد.

خطری به نام عدم امنیت در داده‌های سیستمی

مخازن اطلاعاتی بزرگ همواره هدف جذابی برای نفوذگران است. امنیت همواره یک آیتم نسبی است؛ اما اگر با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین همکاری می‌کنید، نسبت به ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات کاملاً اطمینان حاصل کنید.

امنیت

یکی از مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین این است که شما می توانید به جای استخدام یک یا چند حسابدار از خدمات حسابداری شرکت ها استفاده کنید. شرکت ها با حسابدارها خبره می توانند اطلاعات شما را از راه دور مدیریت کنند. اما این مسئله خود می تواند یک تهدید امنیتی مهم نیز باشد. اما در صورتی که از نرم افزار حسابداری آفلاین استفاده کنید، احتمالا با شناخت نسبتا خوبی نسبت به استخدام حسابدار اقدام می کنید و کمی از جهت امنیت مطمئن تر خواهید بود.

 

  • نرم افزار حسابداری شرکت حمل و نقل